Početna > Izdanja > Broj 28/29 > Giganti menadžmenta
Giganti menadžmenta
Giorgio Armani
Đorđo Armаni je predsednik i CEO Armаni grupe i jedini vlasnik Giorgio Armani S.p.A, jedne od vodećih svetskih modnih i dizаjnerskih kućа, sа 5.000 zаposlenih, 13 fаbrikа i mrežom od 500 ekskluzivnih prodаvnicа u 46 zemаljа širom svetа. Pod rukovodstvom gospodina Armаnija, Giorgio Armani S.p.A. dаnаs je jedna od nekoliko preostаlih nezаvisnih, privаtnih kompаnijа u ovom sektoru, sа dokаzаnom strаtegijom poslovanja, kojа je pokazala svetu snаgu i potencijаl brenda Armаni.
Đorđo Armani je rođen 11. jula 1934. godine i sa bratom i sestrom je odrastao u industrijskom gradu Pjaćenca u severnoj Italiji.
Armanijevi su se preselili u Milano 1949. Armani je išao u medicinsku školu dve godine, ali je odustao 1957. kako bi prihvatio posao kao prodavac za La Rinascente robnu kuću, gde je radio oko sedam godina. Radio je kao modni dizajner za Hitman, Nino Čeruti (Nino Cerruti) kompaniju muške odeće, pre nego što je počeo da radi kao frilenser- dizajner 1970. godine.
Posle nekoliko godina rada kao frilenser-dizajner, Đorđo Armani je bio spreman da uloži energiju u sopstveni brend i prati predlog svog prijatelja Serđa Galeotija da zajedno otvore kompaniju. Godine 1975, 24. jula, dva partnera su osnovala Giorgio Armani S.p.A. i lansirala mušku i žensku liniju konfekcije. Njegov androgeni pristup retko bi razočarao modne kritičare, koji se poslušno, svake sezone, pojavljuju na događaju u njegovoj palati iz 17. veka na Via Borgonuovo u centralnom Milanu. Armanijev ugled je rastao kao rezultat popularnog filma Američki žigolo (1980), u kome je glumac Ričard Gir predstavljen kao otmeni vlasnik ormana punog, po meri šivene, Armani odeće. U javnosti se pojavila potražnja za minimalističkim stilom i mnoge holivudske dame postale su predvodnice Armani stila na ceremoniji Oskara.
Filozofija mode i stila gospodina Armanija, zajedno sa njegovim preduzetničkim sposobnostima, je bila vodeća za uspeh Giorgio Armani S.p.A. On nadgleda i strateški pravac kompanije i sve aspekte dizajna i kreativnosti. Možda je najpoznatiji po modnoj revoluciji sa svojom jaknom iz osamdesetih. Posle trideset godina vođenja sopstvenog brenda, danas predsedava stabilnom kolekcijom, uključujući i njegov potpis za Giorgio Armani line, Giorgio Armani Privé, Armani Collezioni, Emporio Armani, AJ | Armani Jeans, A/X Armani Exchange, Armani Teen, Armani Junior, Armani Baby, i Armani Casa home interiors, nudeći širok izbor stilova na tržištu. Danas, asortiman kompanije obuhvata žensku i mušku odeću, cipele i torbe, satove, naočare, nakit, parfeme, kozmetiku i nameštaj.
Godine 2000, njujorški Gugenhajm muzej proslavio je društveni i kulturni uticaj Armanijeve karijere, stavljajući poseban naglasak na njegov pionirski dizajn za bioskop, postavljajući izložbe koje su se do tada mogle videti u nekim od najboljih svetskih prestižnih muzeja, uključujući Gugenhajm Bilbao, londonsku Kraljevsku Akademiju umetnosti, Berlinski Neue Nationalgalerie, Rimski Terme di Diocleziano, Tokijski Mori Arts Museum i šangajski Muzej umetnosti.
Godine 2005, Đorđo Armani je predstavio svoju prvu kolekciju visoke mode, Georgio Armani Privé, kao odgovor na zahteve kupaca koji su tražili ekskluzivnu odeću veoma visokih standarda, ispunjavajući sve kriterijume finog šivenja.
Godine 2006, Đorđo Armani je otišao u Davos na Svetski ekonomski forum, kako bi lično objavio svoju podršku (PRODUCT) RED-u, pionirskoj globalnoj inicijativi, uspostavljenoj od strane Bono i Bobby Shriver-a u borbi protiv AIDS-a u Africi.
Godine 2007, na proslavi 79. godišnjice Oskara, Đorđo Armani je ekskluzivno predstavio svoju kolekciju Haute Couture Giorgio Armani Privé proleće/leto 2007, svojoj posebno odabranoj publici, na imanju Ron Burkle’s Green Acres na Beverli Hilsu. Sledećeg dana je prisustvovao dodeli Oskara.
Krajem 2007. godine, Armani je otputovao u Tokijo, zbog otvaranja Armani/Ginza Tower, njegove četvrte radnje, nakon ekskluzivnih radnji u Milanu Armani/Manzoni 31, Minhenu Armani/Theatiner 12 i Hong Kongu Armani/Chater House. Armani/Ginza Tower karakterišu veličanstvene prostorije, u kojima se kompletna Armani moda i životna filozofija mogu otkriti pod jednim krovom. Armani/ 5th Avenue je bila sledeća predviđena radnja. Otvorena je u Njujorku tokom 2009. godine.
Giorgio Armani Brend Arhitektura
Đorđo Armani, kao ikona popularnosti među elitnim društvom i u modno „pismenom“ segmentu tržišta, pratio je slične korake u proširivanju brenda. Danas, Armani brend arhitektura obuhvata jedan korporativni brend i pet pod-brendova, od kojih svaki odgovara različitim grupama klijenata i po različitim cenama.
Potpis Đorđo Armani linije: Ovo je glavna kolekcija odeće, koja sadrži Armanijev potpis, haljine koje se nose na dodeli Oskara, čije su cene ultra visoke i suštinski namenjene kupcima između 35 i 50 godina.
Armani Collezioni: Ovo je Armanijev poduhvat u nešto nižem tržišnom segmentu. Ovo je, u suštini, za ljude koji žude da nose Armanijeva odela, ali ne mogu sebi da priušte najnoviju liniju, ili za one koji žele da dodatne proizvode priključe svojim već postojećim portfolijima. Armani Collezioni brend, sa cenom gotovo 20% nižom od glavne kolekcije, pruža odlične linije i dostupne modele.
Emporio Armani: Namenjen posebno mlađoj profesionalnoj grupi od 25 do 35 godina, Emporio Armani brend pruža savremen dizajn, koji odgovara ciljnoj grupi.
Armani Jeans: Ovo je najniži rang Armani odeće. Odgovara mladima između 18 i 30 godina, Armani Jeans kolekcija pruža trendi, ali i modernu i luksuznu liniju odeće.
A/X Armani Exchange: Ovo je licenciran brend lanac maloprodajnih objekata Armani modne kuće. Služi kao krajnja potvrda moći ovog brenda. Dajući čitav niz svojih odela i aksesoara, Armani Exchange pruža klijentima kompletan osećaj luksuzne mode Đorđa Armanija.
Filozofija brenda
Đorđo Armani modna kuća, kao i mnoge druge modne kuće, izgrađena je prvenstveno na jedinstvenom stilu i identitetu Đorđa Armanija. Brend prima identitet svog osnivača kroz kreirani dizajn.
Iako ovaj aspekat modne industrije pruža modnim kućama snažni smisao za razlikovanje, koji se može preneti u materijalne i vizuelne forme, to takođe može biti rizik. Kada su celokupni brend i modna kuća izgrađeni na temeljima osnivačeve ličnosti i identiteta, to postaje veliki izazov, da i nakon smrti osnivača brend nastavi da živi, nešto što su mnoge modne kuće realizovale u prošlosti.
Skladno održavanje ličnosti brenda: Jedan od glavnih aspekata modnog brenda je njegova ličnost i identitet na tržištu. Izgradnja i održavanje ličnosti, koja je relevantna i koja odgovara klijentima, je jedan od najtežih aspekata izgradnje jakog brenda.
Armani, sa svojim prisustvom na različitim tržištima, veoma širokim portfolijom brenda i saradnjom sa različitim grupama kupaca, suočava se sa ovim ogromnim izazovom u izgradnji relevantne i trajne ličnosti. Sa sve većom konkurencijom u modnoj industriji i rastućim portfolijom brenda, izgradnja i negovanje ove ličnosti će se dokazati kao veliki izazov za Armanija u budućnosti.
Armanijevi su se preselili u Milano 1949. Armani je išao u medicinsku školu dve godine, ali je odustao 1957. kako bi prihvatio posao kao prodavac za La Rinascente robnu kuću, gde je radio oko sedam godina. Radio je kao modni dizajner za Hitman, Nino Čeruti (Nino Cerruti) kompaniju muške odeće, pre nego što je počeo da radi kao frilenser- dizajner 1970. godine.
Posle nekoliko godina rada kao frilenser-dizajner, Đorđo Armani je bio spreman da uloži energiju u sopstveni brend i prati predlog svog prijatelja Serđa Galeotija da zajedno otvore kompaniju. Godine 1975, 24. jula, dva partnera su osnovala Giorgio Armani S.p.A. i lansirala mušku i žensku liniju konfekcije. Njegov androgeni pristup retko bi razočarao modne kritičare, koji se poslušno, svake sezone, pojavljuju na događaju u njegovoj palati iz 17. veka na Via Borgonuovo u centralnom Milanu. Armanijev ugled je rastao kao rezultat popularnog filma Američki žigolo (1980), u kome je glumac Ričard Gir predstavljen kao otmeni vlasnik ormana punog, po meri šivene, Armani odeće. U javnosti se pojavila potražnja za minimalističkim stilom i mnoge holivudske dame postale su predvodnice Armani stila na ceremoniji Oskara.
Filozofija mode i stila gospodina Armanija, zajedno sa njegovim preduzetničkim sposobnostima, je bila vodeća za uspeh Giorgio Armani S.p.A. On nadgleda i strateški pravac kompanije i sve aspekte dizajna i kreativnosti. Možda je najpoznatiji po modnoj revoluciji sa svojom jaknom iz osamdesetih. Posle trideset godina vođenja sopstvenog brenda, danas predsedava stabilnom kolekcijom, uključujući i njegov potpis za Giorgio Armani line, Giorgio Armani Privé, Armani Collezioni, Emporio Armani, AJ | Armani Jeans, A/X Armani Exchange, Armani Teen, Armani Junior, Armani Baby, i Armani Casa home interiors, nudeći širok izbor stilova na tržištu. Danas, asortiman kompanije obuhvata žensku i mušku odeću, cipele i torbe, satove, naočare, nakit, parfeme, kozmetiku i nameštaj.
Godine 2000, njujorški Gugenhajm muzej proslavio je društveni i kulturni uticaj Armanijeve karijere, stavljajući poseban naglasak na njegov pionirski dizajn za bioskop, postavljajući izložbe koje su se do tada mogle videti u nekim od najboljih svetskih prestižnih muzeja, uključujući Gugenhajm Bilbao, londonsku Kraljevsku Akademiju umetnosti, Berlinski Neue Nationalgalerie, Rimski Terme di Diocleziano, Tokijski Mori Arts Museum i šangajski Muzej umetnosti.
Godine 2005, Đorđo Armani je predstavio svoju prvu kolekciju visoke mode, Georgio Armani Privé, kao odgovor na zahteve kupaca koji su tražili ekskluzivnu odeću veoma visokih standarda, ispunjavajući sve kriterijume finog šivenja.
Godine 2006, Đorđo Armani je otišao u Davos na Svetski ekonomski forum, kako bi lično objavio svoju podršku (PRODUCT) RED-u, pionirskoj globalnoj inicijativi, uspostavljenoj od strane Bono i Bobby Shriver-a u borbi protiv AIDS-a u Africi.
Godine 2007, na proslavi 79. godišnjice Oskara, Đorđo Armani je ekskluzivno predstavio svoju kolekciju Haute Couture Giorgio Armani Privé proleće/leto 2007, svojoj posebno odabranoj publici, na imanju Ron Burkle’s Green Acres na Beverli Hilsu. Sledećeg dana je prisustvovao dodeli Oskara.
Krajem 2007. godine, Armani je otputovao u Tokijo, zbog otvaranja Armani/Ginza Tower, njegove četvrte radnje, nakon ekskluzivnih radnji u Milanu Armani/Manzoni 31, Minhenu Armani/Theatiner 12 i Hong Kongu Armani/Chater House. Armani/Ginza Tower karakterišu veličanstvene prostorije, u kojima se kompletna Armani moda i životna filozofija mogu otkriti pod jednim krovom. Armani/ 5th Avenue je bila sledeća predviđena radnja. Otvorena je u Njujorku tokom 2009. godine.
Giorgio Armani Brend Arhitektura
Đorđo Armani, kao ikona popularnosti među elitnim društvom i u modno „pismenom“ segmentu tržišta, pratio je slične korake u proširivanju brenda. Danas, Armani brend arhitektura obuhvata jedan korporativni brend i pet pod-brendova, od kojih svaki odgovara različitim grupama klijenata i po različitim cenama.
Potpis Đorđo Armani linije: Ovo je glavna kolekcija odeće, koja sadrži Armanijev potpis, haljine koje se nose na dodeli Oskara, čije su cene ultra visoke i suštinski namenjene kupcima između 35 i 50 godina.
Armani Collezioni: Ovo je Armanijev poduhvat u nešto nižem tržišnom segmentu. Ovo je, u suštini, za ljude koji žude da nose Armanijeva odela, ali ne mogu sebi da priušte najnoviju liniju, ili za one koji žele da dodatne proizvode priključe svojim već postojećim portfolijima. Armani Collezioni brend, sa cenom gotovo 20% nižom od glavne kolekcije, pruža odlične linije i dostupne modele.
Emporio Armani: Namenjen posebno mlađoj profesionalnoj grupi od 25 do 35 godina, Emporio Armani brend pruža savremen dizajn, koji odgovara ciljnoj grupi.
Armani Jeans: Ovo je najniži rang Armani odeće. Odgovara mladima između 18 i 30 godina, Armani Jeans kolekcija pruža trendi, ali i modernu i luksuznu liniju odeće.
A/X Armani Exchange: Ovo je licenciran brend lanac maloprodajnih objekata Armani modne kuće. Služi kao krajnja potvrda moći ovog brenda. Dajući čitav niz svojih odela i aksesoara, Armani Exchange pruža klijentima kompletan osećaj luksuzne mode Đorđa Armanija.
Filozofija brenda
Đorđo Armani modna kuća, kao i mnoge druge modne kuće, izgrađena je prvenstveno na jedinstvenom stilu i identitetu Đorđa Armanija. Brend prima identitet svog osnivača kroz kreirani dizajn.
Iako ovaj aspekat modne industrije pruža modnim kućama snažni smisao za razlikovanje, koji se može preneti u materijalne i vizuelne forme, to takođe može biti rizik. Kada su celokupni brend i modna kuća izgrađeni na temeljima osnivačeve ličnosti i identiteta, to postaje veliki izazov, da i nakon smrti osnivača brend nastavi da živi, nešto što su mnoge modne kuće realizovale u prošlosti.
Skladno održavanje ličnosti brenda: Jedan od glavnih aspekata modnog brenda je njegova ličnost i identitet na tržištu. Izgradnja i održavanje ličnosti, koja je relevantna i koja odgovara klijentima, je jedan od najtežih aspekata izgradnje jakog brenda.
Armani, sa svojim prisustvom na različitim tržištima, veoma širokim portfolijom brenda i saradnjom sa različitim grupama kupaca, suočava se sa ovim ogromnim izazovom u izgradnji relevantne i trajne ličnosti. Sa sve većom konkurencijom u modnoj industriji i rastućim portfolijom brenda, izgradnja i negovanje ove ličnosti će se dokazati kao veliki izazov za Armanija u budućnosti.